lördag 30 januari 2010

Mr Sartorial - En modern gentlemans garderob


Jag har länge längtat och letat efter en blogg som tar upp sådant som jag själv tycker är intressant, kostymer, överrockar, bespoke, randsydda skor, skräddarsydda skjortor, kvalité, kombinationer av färger och mängder av accessoarer. Eftersom jag inte hittat någon så har jag bestämt mig för att skapa en egen. Ni som känner som jag kommer förhoppningsvis att få en del intressant läsning och vara med att forma vad som ska avhandlas. Mitt första inlägg kommer publiceras senast den 14 februari och handlar om skor, riktigt snygga skor .

"Jag tar aldrig på mig ett par skor förren jag gått i dem i minst ett par månader"
Samuel Goldwyn (1882 - 1974)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla Manolo

Mr Sartorial sa...

Tack för tipset. Manolo är fantastisk och jag följer den, och ibland har den fokus på vad jag vill läsa men inte alltid...inte så konstigt kanske. Hur som helst så blir det lite mindre "mode" här och kanske lite mer hantverk, för det är ju så jag vill ha det.